منو

منو

مشاور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر

 

روند کار در انتخاباتی را می‌‏توان به بخشهای زیر تقسیم کرد:

۱- روابط عمومی‏

2- نظرسنجی‏

3- تبلیغات‏

4- مکاتبات

5- ستادهای انتخاباتی 

این عناصر ممکن است زیرنظر یک مشاور یا تیم مشاوران متخصص طراحی و هماهنگ‏‌سازی شوند.

لذا پس از توضیحات زیر  تیم تخصصی ما  به اختصار آنچه که به کاندیداها ارائه میدهد ، در قالب دو پکیج   1- تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تبلیغات انتخاباتی    2- مشاوره انتخاباتی خدمتتان اعلام میدارد امید است به یاری خدواند در راستای اهداف شما انجام وظیفه نماییم

 

روابط عمومی

امروزه نقش  روابط عمومی حرفه‏‌ای و متخصص در موفقیت انتخابات یک نامزد بیش از نقش رهبران و افراد سرشناس احزاب است‏. که توسط یک متخصص مطابق یک برنامه دقیق رهبری میشود. اجرای برنامه‏‌های نظرسنجی‏، تبلیغات‏، مکاتبه با افراد شناخته شده و افرادی که تمایلات حزبی یا ایدئولوژیکی خاصی دارند، تدوین پیام‌ها و سخنرانی‌های نامزد، چگونگی شرکت در مناظرات تلویزیونی‏، و استفادة درست از اینترنت و ایمیل  و فضای مجازی توسط مشاور و روابط عمومی متخصص انجام می‏‌شود.

روابط عمومی می‏‌تواند بازتاب رسانه‌‏ای اخبار انتخاباتی یک نامزد را بدون صرف هزینه‏‌های تبلیغات نیز افزایش دهد. ضمن این که از روشهای متعارف تبلیغات تجاری برای استفادة بیشتر از رسانه‌‏ها بهره بگیرد.

‏         در کشورهای صنعتی‏، در کنار انواع کانون‌های تبلیغاتی تجاری و انتخاباتی‏، کانون‌های روابط عمومی       (public relations agency) تجاری و انتخاباتی نیز فعالیت می‏‌کنند.

در برخی کشورها نقش حزب در موفقیت نامزد بسیار تعیین‌‏کننده است و در برخی دیگر نقش فرد بیش از حزب اهمیت دارد. با این حال این نقش در طول زمان تغییر می‏ کند. برای مثال تا اواسط قرن بیستم نقش حزب در انتخابات بسیار تعیین‏‌کننده بود، اما از اواسط قرن بیستم به بعد به تدریج نقش شخصیت و پیام و سخنوری فرد بیش از پیش افزایش یافته است‏.‏ به همین دلیل کارزار انتخاباتی روی شخصیت فرد نامزد متمرکز می‏‌شود.‏ از سوی دیگر، توسعة فناوری ارتباطات تحولات چشمگیری در کارزار انتخاباتی ایجاد کرده است‏. این موارد در برنامه ریزی ها باید حتما خیلی  موردملاحظه قرار ‏‌گیرند.

نظرسنجی

نظرسنجی قسمت مهمی از کارزار انتخاباتی است که در برخی از کشورها به طریق علمی و با اهداف از پیش تعیین شده انجام می‏‌شود.‏  مشاوران متخصص می‏‌توانند از روی داده‌‏های نظرسنجی‏، نیازهای پوشش خبری و تبلیغاتی یک منطقة معین را تخمین بزنند.‏  به طور خلاصه‏، هدف نظرسنجی عبارت است از:

فراهم آوردن اطلاعات اولیه برای اصطلاح برنامه‌‏ها و پیام‌ها
 تشخیص بازتاب پیام‌های تبلیغاتی نامزد 
 تعیین این‏که در کدام مناطق جغرافیایی تبلیغات بیشتر یا کمتر ضرورت دارد
تعیین جذابیتهای مورد توجه در نقاط جغرافیایی مختلف کشور یا شهر 
 تشخیص واقع‏‌بینانه نقاط ضعف و قوت نامزد وبرسی رقیبان وی‏‏ 

مشاور روابط عمومی می‏تواند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از نظرسنجی‏، برنامة تبلیغاتی خود را همانند برنامه‌های تبلیغات تجاری برای فروش کالا طراحی کنند. بدین ترتیب که با نظرسنجی‏، انتظارات مردم در یک منطقة جغرافیایی به ترتیب اولویت تعیین می‌شوند و برنامه‏‌ها و پیامهای تبلیغاتی براساس اولویتهای تعیین شده تنظیم می‏‌گردند.

تبلیغات

تبلیغات انتخاباتی

برنامه تبلیغاتی برحسب پوشش و اثرگذاری رسانه‏ها و براساس پیام‌ها و مفاهیم دقیقاً تعیین‏ شده تدوین می‏‌گردد. به طوری که با استفاده از پارامترهای معرض‌نمایی رسانه (media exposure) نسبت به مخاطبان‏، می‏‌توان میزان اثربخشی رسانه‏‌ها را محاسبه کرد و مشخص ساخت که در کدام رسانه‌‏ها و چند بار تکرار، اثربخشی تبلیغات بیشتر است‏. با این محاسبات‏، برنامه‌‏ای به نام طرح‌‏ریزی رسانه‌‏ها (media planning) تدوین می‏شود که مرتباً با استفاده از نظرسنجی‏‌های مکرر اصلاح می‏‌شود.‏

بیشترین تأثیر در رسانه‏‌ها به تلویزیون مربوط می‏‌شود که در آن از سه روش تیزر، مناظره‏، و آگهی اطلاعاتی استفاده می‏‌شود.

آگهی بسیار کوتاهی بین ۱۵ تا ۶۰ ثانیه است که بارها تکرار می‏‌شود.‏ در تیزرها پیام اصلی نامزد برجسته‌‏نمایی می‏‌شود و ممکن است از شخصیت‌های هنری و ورزشی و یا مردم عادی برای تأیید پیام و نظر نامزد استفاده شود.‏

همچنین از تیزر ممکن است برای القای تصویری منفی از رقیب یا رقیبان نامزد استفاده شود

مناظرة تلویزیونی (TV debate) که ممکن است رایگان یا غیر رایگان باشد، بهترین راه برای بهره‌‏برداری از نقاط ضعف رقیب یا رقیبان است‏.‏

نوع دیگر تبلیغات تلویزیونی آگهی اطلاعاتی (infomercial) که برخلاف تیزر، ممکن است به ۳۰ دقیقه هم برسد. در این نوع آگهی‏، که ظاهراً شبیه برنامه‏‌های سیاسی متعارف تلویزیون است‏، علاوه بر پخش گزیده‏هایی از سخنرانی‌های نامزد در اجتماعات مردمی‏، صحنه‏‌های دقیقاً برگزیده‌‏شده‏ای از نامزد که پس از سخنرانی با مردم عادی گفتگو می‏‌کند و به انتقادها پاسخ می‏‌دهد، نیز درج می‏‌گردد.‏ 

تبلیغات ممکن است از طریق نشریات‏، مصاحبة رادیویی یا تلویزیونی‏، و برگزاری سخنرانی‏های متعدد در سالنهای اجتماعات مانند ورزشگاه‌ها نیز انجام شود.‏ 

امروزه اینترنت به عنوان یک رسانه به تدریج جایگزین رسانه‏‌های دیگر شده است و تقریبا همة مردم دنیا بدان دستیابی دارند یعنی کلیه برنامه های تبلیغاتی در ان اجرا میشوداز این رو از  رسانه های اجتماعی هم بر اساس هدف میشود استفاده بهینه نمود

وبلاگ شخصی نامزد نیز ابزار مهم دیگری است که می‏‌تواند تعداد زیادی از مخاطبان را همراه خود سازد.

 

مکاتبات

در برخی از کشورها از مکاتبه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآمد  انتخاباتی استفاده می‏‌شود. مکاتبه‏، هم در جمع‌‏آوری کمک‌های مردمی و هم در رساندن پیام و برنامة تفصیلی نامزد، حائز اهمیت فراوان است‏.‏. برای مکاتبه باید نام و نشانی پستی یا ایمیل اشخاصی که عضو حزب خاصی هستند، گرایش ایدئولوژیکی خاصی دارند، و یا شخصیت سرشناسی در جامعه محسوب می‏‌شوند، و یا عضو باشگاه یا انجمنی هستند، در دسترس باشد. در کشورهای صنعتی‏، در کنار کانون‌های تبلیغاتی کانون‌هایی نیز فعالیت می‌‏کنند که به طور حرفه‏‌ای‏، انواع فهرست پستی (mailing list) را تدوین می کنند و برای مدت معینی اجاره می‏‌دهند. یکی از این فهرست‌ها، فهرست پستی انتخاباتی است که خود به انواع گوناگون تقسیم می‏‌شود.‏ مثلاً در آمریکا، برای هریک از دو حزب اصلی فهرست‌های پستی گوناگونی با هزینه‌‏های متفاوت اجارة ماهانه یا هفتگی وجود دارد.‏

برخی از نامه‏‌ها به نشانی‌های فهرست پستی مستقیماً توسط خود نامزد امضا می‏‌شود. برای مثال‏، اگر نام یک مربی پرآوازة فوتبال جزو فهرست پستی موردنظر نامزد باشد، ممکن است در نامه‌‏ای که با امضای نامزد ارسال می‏‌شود خواسته شود که هواداران تیم فوتبال تحت سرپرستی وی را به رأی دادن به نامزد تشویق نماید.‏ به عنوان مثال دیگر، ممکن است به اعضای یک باشگاه تفریحی گران‏‌قیمت نامه‏‌هایی ارسال گردد که در تأمین هزینه‏‌های برنامه انتخاباتی مشارکت نمایند.‏

برای مثال در انتخابات آمریکا بیشترین جمع ‏آوری کمک مالی (fund raising) از طریق فهرست پستی صورت می‏‌پذیرد که به ده‌ها یا صدها میلیون دلار می‌‏رسد.

 
ستادهای انتخاباتی

تبلیغات انتخاباتی

تصدی یک ستاد انتخاباتی مسئلة مهمی است که به قابلیتها و امتیازهای شخص متصدی بستگی دارد. به طور کلی‏، افرادی که در فعالیتهای کارامد  انتخاباتی یک نامزد شرکت می‏کنند به دو گروه تقسیم می‏‌شوند:

افراد داوطلب که بدون دریافت دستمزد کار می‏‌کنند 


 افراد حرفه‌‏ای که با دریافت دستمزد کار می‌‏کنند‏

هر یک از این دو گروه از افراد دارای شرح وظایف مخصوص به خود هستند و اشتباه نامزد یا مدیر کارامد انتخاباتی در انتخاب آنها منجر به تضعیف برنامه خواهد شد.‏تصدی یک شخص علاقمند و وفادار محض بر یک ستاد انتخاباتی‏، که تخصصی در روابط عمومی ندارد، نه تنها مفید نیست‏، که حتی ممکن است بر پیام و چهره شخصیت نامزد نیز تأثیر منفی بگذارد. این امور باید توسط افراد حرفه‌‏ای متخصص اداره شوند و مشاور انتخاباتی نامزد موظف و مسئول است که بر همة ستادها نظارت مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشد.‏

اما دعوت از چهره‌‏ها و شخصیت‌های شناخته شده کشور یا شهر برای حضور در ستادهای انتخاباتی و صف اول اجتماعات سخنرانی بسیار مفید است‏. همچنین این افراد در جمع‏آوری کمک‌های مردمی برای تأمین هزینه‏‌ها می‏‌توانند سهم مؤثری داشته باشند.در ضمن مهم است که فضایی قابل قبول برای سخرانی و یا تشکیل جلسات و یا حتی آموزش باید مهیا گردد‏

 

 با توجه به این  مقدمات به اختصار ما میتوانیم در دو بخش  : 1- مشاوره : که توسط شخص محمد رضا عبداله بیکی که دکترای DBA  دارند و دوره های مختلف در راستای مشاور و... گذروندن انجام میشه و 2- تبلیغات انتخاباتی  در فضای مجازی با بهره از تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات  با کمک تیم تخصصی شرکت زیر نظر دکتر در خدمت کاندیدا محترم هستیم

 

مشاوره

 1- ایجاد اتاق فکر(جهت ایده ,مشارکت مالی یا فکری ,تایید خط مش) به منظور محوریت در مشارکت مردمی و یا تعیین تکلیف جهت تصمیم گیری ها نهایی

2- توسعه مهارت فردی وآموزش تکنیک ها در مدیریت و رهبری و نیز مهارتهای ارتباطی

3- مدیریت زمان و مکان برای کاندیداها ی محترم با تفکر خلاق سیستمی با رویکرد در سنارید انتخاباتی

4- آشنایی با علم ارتباطات غیر کلامی ( زبان بدن,تن گفتار) بر اساس اصول و فنون مذاکره

5- تهیه رزومه علمی و سیاسی واقعی و تولید و تعیین شعار انتخاباتی

6- نکات کلیدی کاغذ و چاپ ( انواع کاغذ , نوع چاپ , فونت , سایز , روانشناسی رنگ ها ,عکس های انتخابی, تبلیغ با پوستر , کارت ویزیت , بروشور وتیکت یا آگهی و نیز بنر)بر اساس پوشش منطقه ای

7- ایده جدید و نوین در تبلیغات انتخابات و انواع روشهای انتخابات (سنتی یا مدرن)

 

 

 

تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات در انتخابات

 

1- ایجاد انواع مختلف کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی

2- ساخت و ایجاد وبلاگ و یا وب سایت جهت برند سازی فردی و سئو سایت

3- راه اندازی پیج تخصصی در اینستاگرام و تولید محتوا(اطلاعات کامل آن در سایت قسمت اینستاگرام موجود میباشد)

4- نکات کلیدی در ارسال پیامک به همرا پنل جهت ارسال آن بصورت انبوه تبلیغاتی و یا ایجاد گروه

5- تحلیل عملکرد انتخاباتی کاندیدا ها بصورت علمی با تعیین شاخص و گزارش آن با استفاده از نرم افزار spss

6- تبلیغات در فضای مجازی به روشهای مشارکت همگانی , ایجاد مسابقه , جایزه وآگهی در صفحات مختلف فضای مجازی

7- طراحی وتولید – مشاوره: تیزر تبلیغاتی , در ستاد انتخابات و انتشار محتوای حرفه ای برای تبلیغات ان از قبیل فیلم ؛ نوار صوتی ؛ تولید محتوا انتخاباتی

 

جهت مشاوره رایگان با شماره ه 09361255368 و همچنین میتوانید در اینستاگرام پیام دهید. reza.beyki @
کسب اطلاعات بیشتر

شبکه اجتماعی در علوم اجتماعی به بررسی روابط بین انسانها، گروههای انسانی و سازمانها می پردازد.

لازم به ذکر است مبحث شبکه اجتماعی و شبکه اجتماعی مجازی بسیار نزدیک ولی متفاوت هستند و در حیطه جامعه شناسی و IT و بسیاری از علوم قابل بحث می باشند.

شبکه اجتماعی مجازی مثل هر شبکه اجتماعی از اجتماع و روابط انسانها در اجتماع تشکیل شده، تعداد روابط در یک شبکه یا اندازه شبکه در تعریف آن مهم نیست بلکه ممکن است نوع آن را تغییر دهد، کوچکترین اجتماع انسانی از 2 نفر تشکیل می شود.

اجتماع چیست ؟

در نظر بگرید 2 شخصی که بایکدیگر رابطه شغلی دارند هر کدام در همان زمان با شخص دیگری ارتباط عاطفی، خانوادگی، تجاری و ... دارند و در مرحله بعد باز هر کدام از این افراد که با 2 نفر اول ارتباط دارند با اشخاص دیگری ارتباطات دیگری دارند و این زنجیره ارتباطات مسلسل وار تکرار می شود، که به هر کدام از این ارتباطها یک گره گفته می شود و تعداد این گره ها اندازه یک شبکه اجتماعی را نمایش می دهد.حال اگر این افراد در یک محل مثل یک دهکده حضور فیزیکی داشته باشند این اجتماع کاملا ملموس خواهد بود.

ممکن است در یک جامعه انواع ارتباط یکطرفه وجود داشته باشد و افراد بدون تمایل به داشتن ارتباط در کنار یکدیگر به شکل ناخواسته در شبکه اجتماعی قرار بگیرند.

شاید برای شما جالب باشد که سعدی خیلی پیش از این در گلستان معروفش به شبکه اجتماعی و مهندسی اجتماعی به نثر فارسی اشاره کرده باشد:
رازی که نهان خواهی با کس در میان منه و گر چه دوست مخلص باشد،که مر آن دوست را نیز دوستان مخلص باشد، همچنین مسلسل.

از کنار هم قرار دادن کلمات شبکه و اجتماع نمی توان به معنی کاملی برای شبکه های اجتماعی رسید ولی برداشت کلی از آن در ذهن نقش خواهد بست، واقعیت این است که شبکه اجتماعی از ابتدای بشریت وجود داشته ولی نوع مجازی آن که در ابتدای قرن 21 نمایان شده نمونه ای است که با ظهور اینترنت، اصطلاح معروف دهکده جهانی را ترجمه کرده.شبکه های اجتماعی مجازی هم مثل سایر اجتماعات می توانند دسته بندی های مختلفی داشته باشند از جمله خصوصی، عمومی، تفریحی، تخصصی، ...

شبکه اجتماعی مجازی چیست؟

شبکه اجتماعی مجازی زنجیره ای از ارتباطات و گره های شبکه اجتماعی یا حضور غیر فیزیکی افراد در یک محل مجازی است.

 در شبکه اجتماعی مجازی ارتباط افراد و سازمانها یا گروهها رو در رو و بدون واسطه نیست بلکه به ابزاری به نام اینترنت بستگی دارد. اینروزها وقتی صحبت از شبکه اجتماعی در اینترنت می شود در واقع در حال صحبت از نوع مجازی و غیر قابل لمس شبکه ای از ارتباطات انسانی هستیم . همزمان با ظهور شبکه های اجتماعی مجازی اصطلاحات جدیدی مثل رسانه اجتماعی و مهندسی اجتماعی نیز به گوش می خورند .

 

رسانه اجتماعی یا رسانه شبکه اجتماعی چیست؟ Social Media

رسانه اجتماعی بدون وجود اینترنت و شبکه اجتماعی مجازی بی معنا خواهد شد و در واقع رسانه اجتماعی (سوشیال مدیا) ابزارهای نرم افزاری تحت وبی را می گویند که به کاربران اجازه به اشتراک گذاری، ایجاد یا استفاده از محتوای تولید شده را می دهد و در واقع رسانه اجتماعی بستر یا باعث تشکیل یک شبکه اجتماعی می شوند یا ابزاری است که در یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده می شود.

 

تعدادی از شبکه های اجتماعی مطرح دنیا:

 

انواع شبکه های اجتماعی کدام هستند و کدامیک برای تجارت شما مفید ترند؟ تا به حال به این فکر کرده اید و یا اینکه فقط در حال پست کردن مطالب در فیس بوک هستید؟

 

توئیتر

بعضی می گویند استفاده از تویتر به زمان زیادی نیاز ندارد. البته من با این مسئله موفق نیستم. مخصوصا در زمانی که شما از تویتر استفاده تجاری می کنید، باید مسایل زیادی را در نظر بگیرید. برای این کار شما باید سعی کنید توجه افراد را به خود جلب کرده و سپس برند و محتوای خود را ارتقا دهید. پاسخ های شما به مشتریان باید به روز و بسیار مفید باشند. یعنی که شما باید هر روز هفته در حال ارتباط گرفتن با مشتریان خود باشید. اگر قصد دارید از تویتر برای تجارت خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنم از ابزارهای کمکی برای بهبود بازده خود استفاده کنید.

مثال های مناسب بافر و هوت سویت (Buffer و ( Hootsuite هستند. این ابزار به شما کمک می کنند چندین اکانت و چندین یوزر داشته باشید و همین طور به شما اجازه می دهند تویت های خود را برنامه ریزی کنید( بدین وسیله می توانید محتوای خود را به طور منظم ، مثلا روزانه به صورت خودکار منتشر کنید). بعضی افراد فکر می کنند این نوع روش کار کردن مناسب نیست اما وقتی شما بسیار سرتان شلوغ است(همان طور که تمام تجارت های خوب این طور هستند) استفاده کردن از این روش ها اصلا ایرادی نخواهد داشت. همین طور بهتر است جست و جوی زنده تویتر خود را در جست و جو گر باز بگزارید. با این کار می توانید هر زمانی که خواستید به بحث های متفاوت این سایت وارد شوید.

 فیس بوک

فیس بوک می تواند رسانه ای بسیار عالی باشد اما احتمال بروز ضررهای فجیع نیز در آن زیاد است. برای موفق شدن می توانید از روش زیر پیروی کنید:
a. بسیار فعال باشید: اکانتی که فعال نباشد و مدام به روز نشود باعث می شود افراد انگیزه کمتری پیدا کرده و دیگر از صفحه شما دیدن نکنند.
b. از فیس بوک برای جنبه های مناسب برند خود استفاده کنید: هر شبکه اجتماعی باید برای رسیدن به هدف درونی خودش استفاده شود. تویتر جای مناسبی برای منتشر کردن محتوای بازاریابی درونی(پست های بلاگ و غیره) است، در حالی که فیس بوک بیشتر برای ایجاد محیط هایی جذاب و مفرح و ارتقای فضای جامعه مجازی مشتریان تجارت شما مناسب است.


نکته: عکس های خنده دار از کارمندان خود گذاشته و به صورت منظم از کاربران سوال بپرسید تا سطح فعالیت آنها بالا باقی بماند. درک این مسئله که پرسیدن کدام سوالات می تواند فواید بیشتری به همراه داشته باشد، اهمیت ویژه ای دارد.

 لینکداین

لینکداین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تجارت، مخصوصا تجارت های B2B محسوب می شود. دسته بندی و هدفمندی این شبکه بسیار عالی است و به شما اجازه می دهد دقیقا افرادی را مخاطب خود قرار دهید که مشخصات بازار هدف شما را دارند.
نکته اضافی: برای اینکه بتوانید از دیگران متمایز باشید در بخش “پاسخ ها” به سوالات افراد پاسخ دهید(و خودتان نیز چندین سوال بپرسید). این کار باعث می شود افراد بفهمند شما در چه رابطه ای صحبت می کنید. در واقع شما به نوعی بازاریابی درونی انجام داده یا مشتریان بلقوه می سازید. همین طور گروه های تجاری در این سایت وجود دارد که می توانید در آنها عضو شده و محتویات و بحث های تجارت خود را در آنها منتشر کنید. البته زمانی که در این گروه عضو شده یا فعالیت می کنید باید مراقب باشید. همیشه به دنبال فروختن محصول یا خدمات خود نباشید. هیچ کس حاضر نیست با افرادی دوست شود که تنها به دنبال محصولات خود هستند و هیچ فایده دیگری ندارند. اگر به دیگران کمک کرده و حضوری مفید در این سایت داشته باشید، افراد نیز به شما احترام می گذارند و بیشتر به سمت خدمات یا محصولات شما جذب می شوند.

 پین ترست

پین ترست سایتی عالی برای نشان دادن عکس ها و ایجاد محیطی جذاب برای بازدیدکنندگان است. با استفاده از این سایت می توانید به راحتی تجارت خود را به دیگران معرفی کنید.
نکته اضافی: اگر عکس های خوبی در صفحه خود دارید(مثلا اینفوگرافیک های آموزنده) بخش add the Pin It button را در بالا و پایین عکس اضافه کنیدو مطمئن شوید RSS بلاگ شما غیرفعال است. اگر RSS باز باشد می تواند مشکلاتی در برنامه اوت لوک ایجاد کنید. مطمئن شوید که این مسئله باعث عصبانیت مشتریانتان نشود.

 یوتیوب و یا آپارات

یوتیوب موتور جست جوی عظیم و بسیار خوبی است که شما می توانید فیلم های خود را در آن آپلود کنید. آیا این سایت برای تجارت خوب است؟ در حال حاضر یوتیوب نسبت به سایت های هاستینگ فیلم دیگر مانند ویمئو(Vimeo) مزیت های بیشتر دارد. البته هر رسانه اجتماعی مزیت ها و ضررهای خود را دارد. در تحقیقات انجام شده توسط socialbakers آپلود فیلم در فیس بوک و یوتیوب با هم مقایسه شده اند. اگرچه هر دو روش آپلود فیلم تعداد لایک ها و اشتراک های مشابهی داشتند اما فیس بوک تعداد بیشتری کامنت داشت. البته شایان ذکر است که اکثر افراد ترجیح می دهند از یوتیوب برای هاست کردن فیلم های خود استفاده کنند.
 گوگل پلاس(Google+)
گوگل پلاس احتمالا در آینده یکی از بهترین شبکه های اجتماعی مناسب برای تجارت تبدیل می شود. این شبکه محل هایی به نام Hangout دارد که می توانید فیلم های خود را در آن آپلود کرده و با افراد متفاوت(مشتریان فعلی یا احتمالی) در مورد آنها بحث کنید. همین طور جوامعی متفاوتی در این سایت طراحی شده اند که شما می توانید با تشکیل و بکار گرفتن آنها سطح تعامل افراد را بالا ببرید. این سایت مزیت های بسیاری دارد و می تواند به یکی از قوی ترین رسانه های اجتماعی تبدیل شود.

 اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار بزرگ است که اخیرا توسط فیس بوک به قیمت ۱ بیلیون دلار خریداری شده است. افراد زیادی از برنامه موبایلی جذاب اینستاگرام برای عکس گرفتن و اشتراک گذاشتن عکس ها استفاده می کنند. از آن غافل نشوید.

 تامبلر

تامبلر یکی از محبوب ترین پلتفورم های بلاگ نویسی محسوب می شود. اگر شما چندین کانال برندینگ جدا از بلاگ اصلی خود داشته باشید می توانید با استفاده از این سایت سریعا تمامی آنها را آپدیت کنید.

 فور اسکوئر

فوراسکوئر شبکه ای عالی برای متعهد کردن مشتریان و ایجاد رقابت بین آنها محسوب می شود. در این برنامه هر وقت مشتریان از تجارت شما دیدن می کنند یا از خدمات شما خریداری می کنند، امتیازی به آنها تعلق می گیرد. ذات رقابتی این برنامه زمانی مشخص می شود که اشخاص دارای تعداد بیشتر بازدیدکننده به شهردار آن منطقه تبدیل می شود. این مسئله باعث می شوند مشتریان به دنبال ارتقای وضعیت خود باشند و سعی کنند به افتخار شهردار شدن دست پیدا کنند. این نوع پاداش جذاب باعث می شود مشتریان متعهد به شما وابستگی خود به خدمات شما را بروز دهند و تبلیغ مناسبی برای تجارت شما محسوب می شود.

فیس نما

فیس نما یک شبکه ی اجتماعی کاملا ایرانی و بومی است .این شبکه ی اجتماعی کارایی شبیه به فیس بوک دارد برای ایرانی هایی که دوست دارند به شبکه ی اجتماعی بروند که تعداد خیلی زیادی کاربر دارد .فیس نما را می توان به عنوان یکی از جایگزین های شبکه های اجتماعی خارجی دانست که در میهن عزیزمان بومی سازی شده و از طرفداران بیشماری بهره مند است!

کلوب

 سایت اینترنتی کلوب دات کام در تاریخ یکم دی ماه ۱۳۸۳ برپایه نیازهای امروزی کاربران اینترنتی ایرانی راه اندازی شد. تا به عنوان سایتی برای ارتباط ایرانیان و فارسی زبانان جهان بتواند بستری جهت تبادل اطلاعات ، نیازها ، کالا و خدمات ، آشنا شدن با همکاران ، دوستان قدیمی و … بوجود آورد.
از دیگر اهداف سایت معرفی امکانات و قابلیت های موجود و انطباق آنها با مشکلات و نیازهای مطرح ایرانیان می باشد تا از این رهگذر با اقل هزینه ممکن خدمات و اطلاعات درخواستی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و موجبات افزایش بهره وری و کارایی را در سطح اجتماع فراهم نماید.

رابط کاربری UI که مخفف کلمه User Interface میباشد به ظاهر اپلیکیشن / وب سایت می گویند که کاربر با آن در ارتباط است ، طراحان UI بر روی نحوه ارائه محصول کار می کنند در حالی که طراحان UX بر روی تجربه کلی کاربر (ظاهر وب سایت ، عملکرد ، کاراریی ، سهولت و … ) نظارت دارند و در حقیقت رابط کاربری بخشی از تجربه کاری میباشد.

احتمالا تا به حال به وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برخورد کرده اید که برای کاربر بسیار گنگ و مبهم می باشند و استفاده از آنها برای همه ی افراد به سهولت امکان پذیر نیست. جهت جلوگیری از این مسئله در اولین گام نیاز به طراحی تجربه کاربری داریم. در طراحی تجربه کاربری مسیرهایی که کاربر برای رسیدن به اهداف خود در سایت باید طی کند بررسی و معیین خواهد شد تا به سهولت هرچه تمام کاربر بتواند از سایت و یا اپلیکیشن راه اندازی شده استفاده نموده و ارتباط برقرار کند. پس از طراحی تجربه کاربری، با طراحی رابط کاربری ، طرح را پیاده سازی کرده و با به کارگیری صحیح از رنگ ها ، المان های گرافیکی و … محیط ظاهری وب سایت را طراحی می نمایند.

طراحی رابط کاربری خوب، استفاده از وبسایت را برای کاربر آسان می‌کند.

وب سایت ها و فروشگاههای اینترنتی باید به نحوی طراحی شوند که استفاده از آن برای افراد مختلف آسان باشد. کاربر باید در به راحتی با وب سایت ایجاد تعامل نموده و ارتباط برقرار کند، برای این منظور می بایست درطراحی رابط کاربری از رنگهای مناسب استفاده شده باشد و عناصر اضافی حذف شوند و جای خود را به عناصر مهم و ضروری بدهند. برای این منظور به کمک ابزارهای آمارگیر و انالیز حرفه ای وب سایت مانند گوگل آنالیتیک رفتار کاربران تحلیل شده و ساختار سایت با هدف سهولت استفاده برای کاربر طراحی خواهد شد.

تفاوت بین  رابط کاربری و تجربه کاربری

UI (رابط کاربری ) و UX ( تجربه کاربری ) مخفف هایی هستند که ممکن است به صورت اشتباه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها کاملا معناهایی متفاوتی دارند و در حقیقت UI زیر مجموعه ای از UX می باشد.

UI مخفف User Interface و به معنای رابط کاربری است که به هر چیزی که در صفحه نمایش داده می شود گفته می شود که شامل تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همچنین رنگ و مکان آن ها می باشد.

UX مخفف User Experience می باشد که بسیار وسیع تر از UI می باشد و به تجربه و احساس کاربر زمانی که از محصول شما استفاده می نمایند گفته می شود. در حقیقت کل یک محصول تجربه کاربری یا User Experience می باشد و و هر بخش از آن User Interface یا رابط کاربری نامیده می شود.

طراحی رابط کاربری وب سایت نیازمند آشنایی با تجربه کاربری (UX)، تکنولوژی های طراحی وب، محدودیت های برنامه نویسی و ساختار سیستم های مدیریت محتوا می باشد. به همین خاطر برای طراحی رابط کاربری یک وب سایت، آشنایی با گرافیک به تنهایی کافی نیست. تیم طراحی و تبلیغات آگرین، طراحی رابط کاربری انواع وب سایت ها، وبلاگ ها، انجمن های گفتگو و فروشگاه های اینترنتی را به وسیله طراحانی که هم به خوبی با هنر گرافیک و زیبایی شناسی آشنایی دارند و هم با طراحی وب سایت، تجربه کاربری و محدودیت های کد نویسی آگاهی دارند ارائه می دهد.

طراحی کاملا بهینه برای نمایش در انواع نمایشگر ها

زمانی که تکنولوژی و وب از دسکتاپ به سمت موبایل و تبلت شیفت پیدا کرد طراحان رابط کاربری و وب سایت فوکوس بیشتری را بروی تجربه کاربری یا همان UX گذاشتند. در این میان رابط کاربری یا UI نیز نقش اساسی را بازی می کند چرا که ساخت و توسعه یک اپلیکیشن یا وب سایت به صورت کاملا کاربر پسند مستلزم رعایت کلیه این اصول می باشد. یه مثال ساده : طراحی وب سایت بدون در نظر گرفتن اصول رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX مثل این می ماند که بدون هیچ فکر فقط شروع به نقاشی کنید. برای کابران و مشتریان شما این مسئله بسیار مهم است که زمان بازدید از سایت یا اپلیکیشن شما همه چیز به بهترین شکل و ساده ترین شکل ممکن در عین زیبایی در کنار هم باشند تا بتوانند خیلی راحت از امکانات استفاده کنند بدون اینکه دردسر و مشکلی داشته باشند.

 

 

طراحی رابط کاربری رسپانسیو

 

گوگل به سایت ریسپانسیو علاقه مند است؛ زیرا الگوریتم های گوگل به تجربه استفاده مخاطب از سایت همچنین زمان حضور کاربر در سایت اهمیت قابل توجهی می دهد.

 

تاثیر طراحی رسپانسیو بر سئو سایت

 

مراحل طراحی رابط کاربری

  1. مشاوره حضوری یا تلفنی و بررسی پروژه و نیاز سنجی
  2. عقد قرارداد و پیش پرداخت
  3. ارسال اطلاعات مورد نیاز پروژه توسط مشتری و انتخاب رنگ بندی سازمانی
  4. ارائه اتود اولیه UI به مشتری
  5. اعلام و اعمال تغییرات مورد نظر
  6. ارسال تصویر طرح اصلاح شده به مشتری و نهایی سازی طرح
  7. پیاده سازی رابط کاربری
  8. تحویل فایل های مربوط به رابط کاربری به مشتری و تسویه حساب

طراحی اپلیکیشن ها (Application) در واقع طراحی نرم افزارهای مربوط به گوشی های هوشمند هستند. مانند نرم افزارهای مربوط به کامپیوتر‌ و ویندوز، به تمام مراحل طراحی گرافیکی، نوشتن کد تا اولین نسخه برای تست، طراحی اپلیکیشن می گویند که امروزه شرکت های طراحی سایت در تهران به این موضوع توجه بیشتری دارند و آن را در لیست خدمت خود گنجانده اند .

اهمیت طراحی اپلیکیشن موبایل

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند (Smart Phone)بسیار رواج یافته و تقریباً دست هر فردی و یا در هر خانواده ای یک گوشی هوشمند یافت می شود. بازار اپلیکیشن ها و طراحی اپلیکیشن های موبایل بسیار داغ است. این تغییرات در کسب و کار هم تاثیر می گذارند.

طراحی اپلیکیشن موبایل نقش مهمی در جذب مخاطبان دارد و با استفاده از آن شانس دستیابی به مخاطبان و فروش بیشتر افزایش می یابد. از اینرو، طراحی اپلیکیشن مهم ترین ویژگی کسب و کار در عصر ارتباطات است. این اهمیت از آنجایی ناشی می شود که به مخاطبان کمک می کند تا به برای کسب هر نوع اطلاعاتی به این اپلیکیشن ها مراجعه نمایند.

بهترین اپلیکیشن های موبایل دارای هدف و برنامه ی مشخصی هستند. اگر به فکر پیشرفت کسب و کارتان هستید باید به طراحی اپلیکیشن توجه کنید. فراموش نکنید که عملکرد تلفن همراه به غیر از برقرای تماس تلفنی در انتخاب های انسان نیز تأثیر گذاشته است.

کسب و کارهای سراسر جهان با ارائه محصولات خود از طریق اپلیکیشن ها شروع به مهاجرت از دنیای فیزیکی خود کرده اند و از بازارهای محلی به بازارهای جهانی راه یافته اند. چاپ، آویز کردن تبلیغات به بیلبورد ها، پخش تراکت ها، و سایر روش های تبلیغات امروزه به موبایل ها راه یافته اند.

طراحی اپلیکیشن

 

برای داشتن کسب و کار صرفاً نیازمند تلفن های همراه نیستیم بلکه از طریق تلفن های همراه نیازمند مشتریان وفادار با دامنۀ وسیع هستیم.

  • ارزش بیشتری برای مشتریان خود داشته باشید

اگر می خواهید در کسب و کار موفق شوید باید ارتباط خود را با مشتریان افزایش دهید. یکی از راه های انجام این کار داشتن اپلیکیشن موبایل است، زیرا از این طریق به مشتریان خود نزدیک می شوید و دسترسی را آسان می کنید.

مشتریان بیشتری با کسب و کار و محصول شما ارتباط برقرار می کنند، در نتیجه با داشتن اپلیکیشن موبایل سرعت روند معامله را افزایش می دهید و با به دست آوردن رضایت مشتری و با دادن امتیازات مشتریان، شما مشتریان بیشتری را به دست می آورید.

  • یک نام تجاری قوی تری خواهید ساخت

یکی از مهم ترین مواردی که اپلیکیشن موبایل برای مصرف کنندگان ارائه می دهد آگاهی و ارتباط با نام تجاری شما است و از طریق آن تعامل منظم با بازار هدف شما ایجاد می شود و اعتماد مشتری را تقویت می کند. در نتیجه، مخاطبان بیشتری به شما اعتماد می کنند.

اپلیکیشن موبایل باعث تقویت نام تجاری شما و آموزش مشتریان شما می شود به همین دلیل است که اکثر کسب و کارها از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند.

  • با مشتریان ارتباط بهتری برقرار می کنید.

خدمات مشتری تنها در مورد ارتباط چهره به چهره بین همکاران فروش و مشتریان نیست. از آنجایی که امروزه اکثر مردم با دستگاه های قابل حمل و با قابلیت های پخش در دسترس هستند تغییرات واقعی در خدمات مشتری در حال حاضر داشتن اپلیکیشن موبایل است. وجود این ظرفیت می تواند ضمن توسعه ارتباط با مشتری همچنین باعث افزایش رضایت مشتری شود.

  • افزایش سود

هنگامی که رضایت مشتری افزایش می یابد، درنتیجه فروش شما و تقاضای مصرف کنندگان افزایش می یابد. اپلیکیشن موبایل به شما این اجازه را می دهد که برخی هزینه ها را کم کنید و سود بیشتری را به دست آورید. استفاده از اپلیکیشن باعث خرید بیشتر می شود و در عین حال فشار دکمۀ خرید برای مشتریان راحت تر و هیجان انگیزتر است.

اگر هنوز هم به اهمیت داشتن اپلیکیشن در کسب و کار خود نرسیده اید دلایل بیشتری هم وجود دارد از جمله:

  • اطلاع یافتن کاربران از محصولات و پیشنهادات جدید
  • دستیابی به جمعیت جوان تر
  • همگام سازی ایمیل ها و حساب های رسانه های اجتماعی کاربران
هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان، طراحی و پیاده سازی گردد که این شبکه های کامپیوتری، زیر ساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می آورند . بدیهی است،  در صورتی که زیر ساخت فوق به درستی طراحی نشود،  در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته های مورد نظر،  صرف شود . این در صورتی است که مجبور نشویم که همه چیز را از نو شروع کنیم . یک از علل اصلی بروز چنین مشکلاتی،  طراحی شبکه پس از پیاده سازی آن است ! یعنی ابتدا شبکه پیاده سازی می شود، قبل از آنکه طراحی مناسبی برای آن انجام شود .

طراحی
اصولا تمام طرح هایی که ارائه می شوند، ارزش پیاده سازی ندارند. یکی از معیار های مهم که موجب انتخاب یا رد یک طرح می شود پشتیبانی است،  که آیا در صورت پیاده سازی این طرح وضعیت پشتیبانی به چه صورت خواهد بود و چه مقدار هزینه به دنبال خواهد داشت و آیا در موارد بحرانی امکان پشتیبانی و خطایابی سریع وجود دارد یا خیر ؟ممکن است طراحی و پیاده سازی اولیه هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد، اما طراحی صحیح می تواند موجب کاهش هزینه در نگهداری و همچنین پشتیبانی باشد. برآورد نیاز سازمان با درنظر گرفتن توسعه آتی آن، بعنوان نخستین گام از طراحی ضروری است.

خدمات ما

خدمات مشاوره شبکه و ارائه راهکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت پیشبرد اهداف سازمان ها و شرکت ها ، ارائه راهکارهای تخصصی و فنی شبکه مطابق با استانداردهای جهانی با توجه به نیازها و امکانات شبکه ئ سازمان ها و شرکت ها ، ارائه راهکارهای جامع در زمینه امنیت شبکه مطابق با استانداردهای جهانی ،خدمات مشاوره در زمینه راه اندازی انواع شبکه های ارتباطی از جمله شبکه های LAN , Wan , Wireless و … ، خدمات مشاوره در زمینه راه اندازی شبکه ، تغییرات اساسی در شبکه و بهبود ساختار شبکه با در نظر گرفتن کاهش هزینه ها و همینطور بالا بردن بازده کاری برای سازمان ها و شرکت ها

مشاوره با ما
مشاوره در زمینه راه اندازی سرویس های مورد نیاز شبکه ،مشاوره در زمینه ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری و همینطور بهبود وضعیت شبکه ،مشاوره در زمینه خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز شبکه سازمان ها و شرکت ها ،مشاوره و ارائه راهکارهای مجازی سازی در جهت استفاده بهینه از منابع سخت افزاری ، کاهش هزینه های نگهداری ، افزایش کارایی و بهبود مدیریت و کنترل شبکه… ،مشاوره و ارائه راهکارهای تخصصی در زمینه کنترل هوشمند شبکه

فاز اجرایی شبکه
از اجرای شبکه پس از مراحل مشاوره و طراحی قرار دارد که باتوجه به طرحهای داده شده توسط کارشناسان و بررسی نیازهای سازمان توسط تیم مجرب و تکنسینهای شبکه نت وب نسل جدید اجرا و به بهره برداری خواهد رسید. از جمله : اعمال مدیریت متمرکز بر کلیه منابع و اشیا شبکه ،نصب و راه اندازی شبکه های LAN و WAN ،انجام کلیه امور تحت windows ، انجام کلیه خدمات ارتباطی بین شهری و استانی به وسیله Wireless و Intranet و متصل کردن شرکت ها به کارخانه ها و ایجاد شبکه WAN ،نصب و پیکربندی انواع تجهیزات Active و Passive شبکه ،نصب ، راه اندازی ونگهداری و راهبری آنتی ویروس تحت شبکه Node32, Kaspersky ،نصب و راه اندازی ISA Server , TMG ،نصب و راه اندازی Mail Server – Exchnage 2010 ،نصب و راه اندازی Sharepoint 2010 ،نصب و راه اندازی FTP and Web Serve

امکان سنجی، طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری
طی چند دهه گذشته با توسعه روز افزون فن آوری اطلاعات، این صنعت به شکل فراگیری در ابعاد مختلف زندگی بشر حضور یافته و قابلیت های پویای این صنعت نیازهای جدیدی در پیش روی کاربران قرار داده است. یکی از مهمترین عوامل توسعه این صنعت، ظهور و گسترش شبکه های کامپیوتری است. همانطور که شبکه ها شریان حیاتی کلیه سیستم های اطلاع رسانی را تشکیل می دهند، در عین حال پیاده سازی آنها مستلزم زیر ساخت های مناسب و کارآمدی می باشد.
واحد اجرای پروژه های شبکه شرکت ما با در اختیار داشتن کادر فنی متخصص با دانش فنی آکادمیک و تجربه های کسب شده طی اجرای پروژه های متعدد شبکه قادر به طراحی و اجرای شبکه های دیتا با استانداردهای کابل کشی ساخت یافته میباشد.  
توانمندیها و خدمات شرکت ما در زمینه شبکه های کامپیوتری، کلیه مراحل پروژه شامل امکان سنجی و طراحی اولیه تا اجرا و نظارت بر اجرای بخش های مختلف شبکه های مبتنی بر گروه پروتکلهای TCP/IP را شامل گشته و نیز تکمیل یا بهینه سازی پروژه های درحال اجرا یا پایان یافته را نیز دربر میگردد.

عمده توانمندیهای شرکت ما در این زمینه عبارتند از:
  • طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری محلی (LANs)
  • اجرای کابل کشی ساختیافته کابل مسی، فیبر نوری با استانداردهای EIA/TIA 568.B  و ISO/IEC 11801
  • طراحی و اجرای شبکه های بی سیم و لینکهای دید مستقیم (Wireless, P2P and P2M Links)
  • نصب و راه اندازی سرویس دهنده های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز سرور (Net OS)
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های تلفنی و ویدیویی تحت شبکه: VoIP، IPCams
  • راه اندازی سرویسهای شبکه بر اساس معماری TCP/IP نظیر DNS، DHCP، SNMP، SMTP...
  • ارائه تجهیزات فعال و غبر فعال شبکه شامل سوییچها، روترها، مبدلها، کابل، ملحقات کابل کشی و رکها
  • ارایه خدمات تعمیر، سرویس و نگهداری تجهیزات شبکه
  • پیاده سازی سیستم های نرم افزاری Backoffice نظیر Mail Service و Messaging
  • طراحی و پیاده سازی طرح های امنیت شبکه (Network Security)
نقش شرکت ما در پروژه های شبکه: EPC
شرکت ما با دارا بودن پرسنل فنی جهت مشاوره و طراحی از یک سو و دارا بودن تکنیسین های نصب جهت اجرا و راه اندازی و ارائه خدمات پشتیبانی میتواند در نقشهای مختلفی در زمینه اجرای پروژه شبکه شما ظاهر شود. ماهیت EPC شرکت، یعنی توانایی در سه بخش Engineering (مهندسی در مشاوره، امکان سنجی و طراحی)، Procurement (تامین تجهیزات شامل مدیریت زنجیره تامین و مهندسی خرید)، Construction (نصب و راه اندازی) این شرکت را قادر میسازد تا خدمات زیر را به مشتریانش ارائه دهد:

مشاوره:
دانش وسیع و تخصصی کارشناسان شرکت ما مشتریان را حتی قبل از تصمیم گیری در مورد نیازشان یاری میدهد. ارائه مشاوره صادقانه و تخصصی خدمتی است که در مراحل اولیه شامل نیاز سنجی و امکان سنجی پروژه شبکه میگردد و در مراحل بعدی کارفرما را یاری میدهد عواملی چون: قیمت، کیفیت، قابلیت گسترش و حتی عوامل استراتژیک اقتصادی و سیاسی را در سفارش شبکه و انتخاب پیمانکارش یاری دهد.

طراحي:
پس از شناخت نیاز مشتری عملیات مهندسی طراحی شبکه شاید مهمترین بخش یک پروژه باشد. تهیه طرح شماتيک مسیرهای بستر شبکه، مسیرهای کابلهای شبکه، برق، تلفن، چاگذاری نودها و تجهیزات، تصمیم گیری در مورد اجرای شبکه منسجم (Integrated) یا تقسیم شده (Segmented) و تعیین محل رکهای سگمنت و اصلی و تهیه دیاگرام کلی شبکه جزو فعالیتهای این بخش میباشد. طرح تهیه شده بر اساس استانداردهاي موسسات بین المللی نظیر ANSI و TIA و همچنین روشهای موسسه Bicsi مي باشد که بنابر نيازهاي آتي و همچنین سلیقه و بودجه ايشان اختصاصا طراحی گشته است. وسواس شرکت ما در دقیق بودن طرح از دوباره کاریها و ابهامات در مراحل بعدی جلوگیری مینماید.

تأمين تجهيزات:
شرکت ما قادر است کليه تجهيزات مورد نياز اجراي شبکه را بصورت End-To-End تأمين نمايد. این تجهیزات شامل بسترهای قرارگیری سیستمهای انتقال اطلاعات نظیر لوله کشی، داکتهای دیواری، کانالها، لدر، محفظه های قرارگیری تجهیزات: رکها و ملحقات، کابلها، پریزها، سوکتها و کلیه ملحقات غیر فعال شبکه، تجهیزات فعال شامل سوییچ، روتر، فایر وال و در نهایت سرورها و تجهیزات محاسباتی و ذخیره سازی اطلاعات میگردد. جهت اطلاع از بازه محصولات ارائه شده به بخش "محصولات" سایت مراجعه فرمایید.

 اجراي پروژه:
واحد اجراي شرکت ما با به کار گيري کارشناسان مجرب شبکه داراي گواهينامه هاي معتبر بين المللي و با دانش روز اقدام به اجراي پروژه مينمايد. التزام عملی به برنامه زمانبندی پروژه، برنامه مدیریت منابع مالی پروژه، مدیریت زنجیره تامین و مدیریت اجرا در صدر اولویتهای این واحد قراردارد. چه محل اجرای پروژه در حال به کار باشد (مانند ساختمانهای اداری) یا خالی از سکنه (مانند سایتهای صنعتی یا تجاری که هنوز شروع به کار ننموده اند) واحد اجرایی همواره سعی دارد با ایجاد کمترین خلل در کار دیگر واحدهای مستقر در سایت، به سرعت و با حفظ کیفیت در حد استانداردهای مطلوب عملیات نصب و راه اندازی را به پایان برساند.

نظارت بر اجرا:
در صورت تمايل مشتري، شرکت ما مسئوليت نظارت بر اجراي پروژه را بر عهده ميگيرد. در عمده پروژه هایی که این شرکت بعنوان طراحی وارد قرارداد میگردد، عملیات نظارت بر اجرای کار پیمانکار نیز به عهده شرکت ما قرار میگیرد تا کارفرما از مطابقت کامل شبکه اجرا شده با طرح اولیه اطمینان حاصل نماید.
 آموزش: پس از نصب و راه اندازی موفقیت آمیز هر شبکه ای، قبل از ترک سایت نیاز است پرسنل مستقر کارفرما که استفاده کنندگان اصلی شبکه در آینده میباشند از آموزشهای لازم برخوردار گردند. شرکت ما با اجرای کلاسهای آموزشی در محل کارفرما یا در سایتهای مورد تقاضای مشتریان نسبت به توانمند سازی عوامل کارفرما در استفاده بهینه و حداکثری از تجهیزات و خدماتی که خریده اند اقدام مینماید.

پشتيباني:
اجرا و تحویل پروژه های شبکه آغاز ارتباط شرکت ما با عمده مشتریانش میباشد. ارائه خدمات گارانتی، وارانتی، پشتیبانی تلفنی (Help Desk)، ارسال تکنیسین یا مقیم نمودن کارشناس در محل کارفرما از خدماتی است که این شرکت پس از اتمام پروژه به مشتریانش ارائه میدهد تا از عملکرد بهینه شبکه های اجرا شده در دراز مدت اطمینان حاصل نماید.
مسلما شبکه های کامپیوتری و خدمات مرتبط با آنها گستره وسیعی است که شامل دانش جمعی کارشناسان متعدد، کتابها، دوره ها و کلاسهای عدیده ای میگردد. در ذیل خلاصه ای از دیگر خدمات ما در زمینه شبکه ارائه میگردد :
  • طراحی زیر ساخت سوئیچنگ و لایه 2 شبکه های LAN و Campus LAN
  • طراحی زیر ساخت روتینگ در شبکه های Campus LAN و Enterprise
  • طراحی بستر شبکه دیتا سنتر در قالب تکنولوژی Unified Computing System
  • طراحی ساختار Application Services در لایه سرویس در دیتا سنترها شامل راه کار های Load Balancing و Acceleration Services نظیر Offloading Services و Advanced IP Services
  • طراحی ساختار های Resiliency شامل High Availability و Redundancy در شبکه های LAN و Data Center
  • راه اندازی ساختار شبکه ای مبتنی بر Network Virtualization
  • طراحی  ساختار های WAN با حداکثر کارایی و دسترسی
  • طراحی ساختار های کنترل و بهینه سازی Quality of Service
  • طراحی ساختار IP Planning شبکه های LAN و WAN
  • بررسی و ارائه راه کار های افزایش کارایی شبکه ها
  • طراحی و ارائه راه کارهای ارتقاء و Migration
  • بررسی و ارائه LOM و Proposal بر اساس نیاز کارفرما
  • مستند سازی شبکه های موجود
  • نصب، راه اندازی و تنظمیات تجهیزات سوئیچینگ سیسکو
  • پیاده سازی ساختار های روتینگ پیجیده درسطح LAN و WAN
  • نصب و راه اندازی نرم افزار راهبری، نظارت و مدیریت شبکه شامل Cisco LMS و Solarwinds
  • تنظیم و راه اندازی خطوط ارتباطی مخابراتی و غیر مخابراتی در ارتباطات WAN
  • نصب و راه اندازی NOC
  • نصب و راه اندازی نرم افزار های مدیریت متمرکز کاربران شامل Cisco ACS و Cisco ACS Express
  • تنظیمات BGP در شبکه های WAN و اینترنتی
  • تنظیم راه کار های سنجش کارایی Application مبتنی بر TCP
  • بررسی ساختار فعلی شبکه Campus LAN و ارائه  طرح توسعه
  • ببررسی و ارزیابی ساختار فعلی شبکه های WAN
  • آنالیز ترافیک  و سطح کیفی سرویس و ترافیک
  • تعریف Baseline ترافیک شبکه
  • شناسایی رفتار نامتعرف ترافیک در شبکه WAN
  • ایجاد ساختار های مدیریت پهنای باند و بهینه سازی مصرف ترافیک
  • ایجاد ساختارهای بهینه سازی و Optimization ترافیک WAN
  • شناخت و تعیین نیاز های فنی و غیر فنی کارفرما در راستای حفظ و برقراری امنیت شبکه
  • طراحی زیر ساخت امنیتی شبکه LAN  ، WAN، DMZ ، Server Farm و اینترنت
  • طراحی و تعریف Policyهای امنیتی مرتبط با سرویس های شبکه ای و امنیتی
  • طراحی سیستم های IP/IDSجهت تشخیص و جلوگیری از حملات شبکه
  • طراحی مرکز مدیریت و آنالیز امنیتی شبکه –SOC
  • راه اندازی مراکز جمع آوری یکپارچه رخداد و وقایع امنیتی
  • طراحی بستر امن کاربران دسترسی به اینترنت در شبکه های Enterprise
  • طراحی زیر ساخت ایمن در جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به منابع شبکه ای
  • طراحی سیستم های نظارت و Auditing در استفاده از منابع شبکه توسط کاربران
  • ظرفیت سنجی شبکه و ارائه پیشنهاد در انتخاب تجهیزات Firewall ، UTM و IPS بر این اساس
  • پیاده سازی تجهیزات امنیت شبکه شامل فایروال و IPS
  • نصب و تنظیم و Tuning تجهیزات UTM و IPS
  • پیاده سازی راه کار های کنترل دسترسی شبکه شامل مبتنی بر Token و پروتکل Dot1x و ساختار NAC
  • اجرای راه کار های دسترسی از راه دور شامل Client-Based VPN و SSL VPN
  • ایجاد بستر های ایمن ارتباطی مبتنی بر راه کار های مبتنی پروتکل IPsec
  • ارائه خدمات Log خوانی و  Network Forensic در شرایط فوریتی
  • آزمایش و تست میزان استحکام سازی و کاربری تجهیزات امنیتی شبکه
  • اراده Checklist های امنیتی و افزایش کارایی تجهیزات امنیت شبکه
  • طراحی و راه اندازی راه کار های نظارت و آنالیز ترافیک شبکه
  • بهینه سازی معماری شبکه
  • مقاوم سازی زیر ساخت های امنیت شبکه
  • آنالیز ترافیک شبکه



خدمات اجرایی مربوط به شبکه
منظور از خدمات شبکه سرویس هایی هستند که به درخواست مشتری پیاده سازی و راه اندازی می شوند . ایجاد یک شبکه ها برای بهبود کارکرد، بالا بردن راندمان، افزایش سرعت، پایین آوردن هزینه ها و دلایل بسیار دیگری صورت میگیرد. با توجه به وابستگی مجموعه به شبکه راه اندازی شده  اگر این شبکه بصورت دقیق و منظم کار خود را انجام ندهد نه تنها مزایای استفاده از این تکنولوژی را برای کاربر به همراه نخواهد داشت بلکه باعث بروز مشکلات بعدی و سردرگمی کاربران و صرف هزینه های متعدد برای رفع ایرادات خواهد شد.اما  با در نظر گرفتن چند نکته و رعایت استاندارد هایی که برای همین موضوع ایجاد شده است به راحتی میتوان شبکه ای پایدار و قابل اعتماد برپا کرد که فقط آسایش و استفاده از امکانات بسیار شبکه را برای شما به ارمغان بیاورد.
نمونه ای از آن ها در ذیل آورده شده است:

  • مدیریت کاربران کامپیوتر از طریق Active Directory
  • استفاده بهینه سرور از لحاظ سخت‌افزاری از طریق امکان Virtualization با سرویس HyperV
  • راهکارهای ارتباط با شعبه‌ها و دفترهای دیگر از طریق Site to Site VPN
  • راهکارهای ارتباط امن از بیرون از سازمان به داخل از طریق IP Security, L2TP, IKEv2, SSTP
  • راهکارهای ایزوله‌کردن شبکه از طریق Firewall, Anti-Virus, Anti-SPAM
  • راهکارهای مدیریت مجوزها و دسترسی‌ها از طریق Certificate Authority
  • راهکارهای مدیریت فایل و اسناد و مدارک از طریق NTFS Permissions
  • مدیریت ورودی و خروجی کامپیوترها از طریق Mass Storage, USB, Flash, CD/DVD
  • نصب ویندوز با تمامی نرم‌افزارها و تنظیمات دلخواه در کمتر از نیم ساعت با سرویس WDS
  • بهبود وضعیت سیستم عاملها از طریق راه‌اندازی و بروزبودن Anti-Virus, Windows Update
  • مانیتورینگ وضعیت سخت‌افزارها از طریق نرم‌افزار Everest Corporate Edition
  • راهکارهای Paperless کردن و قابلیت پیگیری نامه‌نگاری داخلی و خارجی
  • همچنین مدیریت بر نامه‌های ورودی و خروجی از طریق Microsoft Exchange Server
  • راهکارهای مدیریت تقسیم صحیح سرعت و حجم اینترنت از طریق Microsoft TMG
  • وب پابلیشینگ (Web Publishing) از طریق DMZ با Microsoft TMG
  • مشاوه و نظارت بر اجرای پسیو شبکه شامل کابل کشی، داکت کشی، آرایش رک
  • مشاوره و اجرای شبکه وایرلس داخلی با تجهیزات Access Point و Wireless LA
  • مشاوره برای راه اندازی و بهینه سازی شبکه
  • تامین و تهیه تجهیزات با کارایی و راندمان مناسب، در نظر گرفتن نکات اقتصادی و گارانتی واقعی
  • نصب و راه اندازی نجهیزات پسیو و اکتیو شبکه
  • نصب و راه اندازی انواع سرورها و سرویس های ویندوزی و لینوکسی
  • انجام تنظیمات انواع روتر ها شامل میکروتیک، سیسکو، هواوی و …
  • نصب و راه اندازی سیستم های وایرلس
  • نصب و راه اندازی و تامین تجهیزان سیستم های انتفال صدا بروی بستر شبکه VOIP
  • نصب و راه اندازی سیستمهای تصویری و IP Camera
  • نصب و راه اندازی ویدیو کنفرانس Video Conference
  • عیب یابی و رفع ایرادات شبکه
  • نگهداری و پشتیبانی شبکه های کوچک و بزرگ
  • نگهداری و پشتیبانی ISP, WISP, ISDPقرارداد پشتیبانی با شرکت‌ها و سازمان و اعزام کارشناس در صورت بروز مشکل
  • طراحی شبکه با رعایت کلیه استاندارد ها و ارایه مستندات

 

طراحی شبکه
قبل از هر چیز  محیطی را که باید برای آن  شبکه طراحی شود شناسایی می شود و قبل از هر اقدامی مشخص می شود که قرار است به چه چیزی رسید و به دنبال چه هدفی هستیم. شبکه  یک زیرساخت ارتباطی برای اجرای برنامه های کاربردی است طبعاً نبایستی بدون درک صحیح از یکایک کاربردها, ویژگیها و نیازهای آنها هیچ طرحی را پیشنهاد داد.
آگاهی تئوریک از تکنولوژی شبکه در کنار تجربه عملی از شبکه و شرایط حاکم بر محیطهای واقعی , به یک طرح واقعگرایانه و قابل پیاده سازی منتهی خواهد شد. تجربه صرف یا دانش بدون تجربه به تنهایی کفایت نمی کند.
پارامترهایی مثل هزینه , کارایی و در دسترس بودن  با یکدیگر در تناقضند و هنر طراحی ما در سبک و سنگین کردن این پارامترها و رسیدن به حالتهای بینابین Trade off است.پس از پیاده سازی و تحویل یک شبکه , هزینه های ماهانه آن مثل اجاره خطوط WAN و هزینه های پشتیبانی (تعمیر و نگهداری) آن شروع می شود .با طراحی خوب هر دوی این هزینه ها را (که گاه می تواند کمر شکن باشد) تا پایینترین حد کاهش میدهیم. به عنوان مثال شاید بتوان با صرف هزینه بیشتر (برای کابل کشی یا نصب لینکهای بی سیم) از خطوط WAN در طرح شبکه صرفنظر کرد. از طرفی یک طراحی خوب می تواند از تعداد نفرات لازم برای گروه پشتیبانی بکاهد.
ارائه طرحهایی که صرفا بر مبنای تولیدات یک شرکت خاص (مثل سیسکو یا ۳COM)  تدوین می شوند همیشه بهترین انتخاب نیستند. برخی از طراحان از سر احتیاط ( به منظور سازگاری صد درصد و اجتناب از مشکلات احتمالی) سعی میکند فقط بر محصولات و راهکارهای یک شرکت خاص و راهکارهای پیشنهادی آن تکیه کنند. این دیدگاه می تواند گزینه های بهتر,کم هزینه تر و کارامد تر را از طرح نهایی پس بزند. سعی بر این است  ساده ترین و کارامدترین راهکار را ارائه گردد, خواه مبتنی بر محصولات یک شرکت و خواه تلفیقی از تولیدات مختلف باشد.
ترافیک بسته های حامل اطلاعات بین مبدا و مقصد باید از کوتاه ترین مسیر در شبکه عبور کنند, آنچه که کوتاهترین مسیرها را تعیین می کند تکنولوژی استفاده شده در طرح نهایی است.( مثل انتخاب نوع هدایت شامل سوئیچینگ یا مسیریابی و نوع پروتکل)از سخت افزار و نرم افزاری در طرح شبکه خود بهره گیری میشود که امتحان خود را پس داده باشند.تخطی از این اصل صرفا با توجیه کافی و در نظر گرفتن مخاطرات جانبی آن منطقی است.
در طرح شبکه تمامی  پارامترهای اصلی آن شامل کارایی, برگشت پذیری و قابلیت گسترش  پیش بینی می گردد.اگر یک شبکه به درستی طراحی نشده باشد یا از اصول کلی طرح عدول شده باشد, اضافه کردن یک ابزار جدید به شبکه یا اشکال زدایی آن , خود در حد یک پروژه طراحی وقت می گیرد. بدین ترتیب عدم وجود یک طراحی صحیح یا عدول از مفاد طرح باعث خواهد شد صدها بار در حد یک طراحی شبکه وقت تلف شود! که البته هزینه های مضاعف، عدم کارآیی و راندمان پایین را نیز می توانید به آن بیفزایید.طراحی مناسب شبکه توسط متخصصین دوره دیده و مجرب نت وب آسایش خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

خدمات اکتیو شبکه
خدمات اکتیو شبکه شامل انجام تنظیمات و کانفیگ دستگاه های ارتباطی و مدیریتی در یک مجموعه می باشد. این تنظیمات سبب راه افتادن و کارکرد صحیح یک شبکه می شود. هر شبکه بنا به نوع کارکرد و استفاده، تجهیزات و تنظیمات خاص خود را می طلبد تا بتوان بهترین راندمان را با در نظر گرفتن مسایل اقتصادی از آن گرفت.
خدمات اکتیو ما به شما مشتریان محترم به شرح ذیل می باشد.
  • نصب و راه اندازی سرورهای ویندوزی و لینوکسی
  • Domain Controller, File Server, Backup Server, Web Server, Application Server, Mail Server, Print Server
  • نصب و راه اندازی سرویس های شبکه  بر روی سرور های ویندوز و لینوکس
  • Active Directory, DNS, DHCP, NAT, PROXY, IIS, RAS, Security
  • نصب و راه اندازی سیستم های مدیریتی و مانیتورینگ شبکه  Management and Monitoring
  • تنظیم و کانفیگ روتر های سیسکو، میکروتیک و هواووی
  • نصب و پیکر بندی فایروال های سخت افزاری
  •  نصب و راه اندازی شبکه های وایرلس
  • نصب و راه اندازی آنتی ویروس بر روی سرور و کلاینت
  • نصب و راه اندازی سیستم های پشتیبان گیری اتوماتیک از سرور ها و کلاینت ها
  • نصب سیستم های مدیریت و کنترل پهنای باند و ترافیک شبکه و اینترنت
  • پیکر بندی سوییچ های مدیریتی سیسکو و برند های دیگر Vlan, Management
  • نصب و راه اندازی سیستم های تلفن تحت شبکه
  • نصب و راه اندازی سیستم های دوربین های مدار بسته و امنیتی

پروپوزال یا RFP چیست؟

 

پروپوزال و یا طرح پیشنهادی و در عبارتی دیگر RFP یا ( Request for Propsal)  به فارسی درخواست برای پیشنهاد:  در حقیقت سند راهبردی کسب و کار است که برای پیشنهاد یک فرایند مناقصه، فروش، معرفی چیزی  توسط یک  متخصص، مدیر و یا آژانس های خدماتی و  یا فرد علاقه مند برای ارایه به کارفرما در جهت ارایه یک محصول، خدمات و یا دارایی با ارزش، ارسال می گردد

RFP  ها معمولا فایلها و مستندات متنی  هستند که در آن درخواست جزییات فنی و قابلیت های تخصصی محصول یا خدمات مورد تقاضا تشریح می شود

هر ساله پروژه های متعددی در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات شکل می گیرد و سازمان های مختلف بر اساس نیازهای حال و آینده خود اقدام به تعریف و پیاده سازی پروژه های مختلفی برای بهینه سازی عملکرد خود می کنند. سازمان ها همیشه هزینه های فراوانی را برای به ثمر رساندن پروژه ها متحمل می شوند و در بسیاری مواقع پروژه ها به دلیل های مختلف همچون ضعف مدیریتی، کمبود پول، از دست رفتن زمان و...به سرانجام مورد انتظار نمی رسند و این یعنی به هدر رفتن سرمایه و زمان سازمان، که می توان علت های مختلفی را برای آن بر شمرد. 

برندینگ دیجیتال چیست؟

با ایجاد و گسترش دیجیتال؛ مفهوم دیجیتال برندینگ شکل گرفت. برندینگ و هویت سازی برند با گسترش دیجیتال، بستری به نام برندینگ دیجیتال پیدا کرد. 

ایجاد یک برند از زمان های قدیم مورد توجه بسیاری از شرکت ها بوده است؛ به طوری که اولین قدم برای بازاریابی محصولات خود را ایجاد یک برند معتبر می دانستند. برند یا همان مارک بیان کننده کیفیت و اصالت یک کالا می باشد و وقتی نام آن برند برده می شود تمامی افراد به یاد یک کالای خاص می افتند.

مسئله اصلی در برندینگ ایجاد حس اعتماد در بین مشتری های آن برند است؛ به همین دلیل است که آن برند هر محصولی تولید نماید، از طرف مشتریانش مورد استقبال قرار می گیرد. البته نوآوری و عملکردی متفاوت را نمی توان از سوی یک برند معتبر نادیده گرفت.

 یک برند می تواند تصمیم گیری را با معرفی امکانات و ویژگی های محصول خود برای مشتری راحت تر نماید. ایجاد یک برند معتبر وظیفه مدیران یک سازمان است که با کمک یک نماد، طرح یا نام بتوانند محصولات شرکت خود را به طوری خاص و متمایز معرفی نمایند.

شما بعنوان یک مدیر سازمانی باید برای فعالیت هر چه مفیدتر در حوزه برندینگ با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مشاوران "امپریال" با تجربه درخشان در حوزه برندینگ و بخصوص برندینگ دیجیتال، آماده خدمت رسانی به برندهای مختلف هستند.

در این مبحث ابتدا به مفهوم برندینگ خواهیم پرداخت و سپس برندینگ دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهیم.

 برندینگ و بازاریابی دیجیتال


برندینگ؛ یک بازاریابی قدرتمند

شما با کمک یک برند می توانید به راحتی با ذهن مشتریان خود رابطه برقرار کرده و به سرعت آن ها را مجاب به خرید نمایید. ایجاد برندینگ، یک بازاریابی قدرتمند است که در رأس همه بازاریابی ها قرار می گیرد. شما در برندینگ سعی خواهید کرد که حس خوبی از یک نام خاص در ذهن مخاطبان خود القاء نمایید و به آن برند ارزش و مقام  بالایی در جامعه ببخشید.  
برند ها دائماً در فکر ایجاد یک طرح جدید با نام برند خود می باشند تا از میان مشتریان خود تا جایی که می توانند مشتریان وفادار ایجاد کنند.
در این میان نباید برندسازی و برندینگ با هم اشتباه گرفته شوند.

در واقع برندسازی به تمامی فعالیت هایی گفته می شود که هویت برند را می سازد اما برندینگ به ذهنیتی گفته می شود که از یک برند در ذهن ها تداعی می شود.

 

در واقع در برندینگ سعی می شود، افراد ذهنیت خاصی نسبت به کالای شما داشته باشند و آن را بر کالاهای مشابه ترجیح دهند. ما با برندینگ سعی می کنیم، احساسات و ذهنیات افراد را نسبت به یک برند جلب کرده که این امر خود باعث بالا رفتن فروش و حتی گران تر شدن کالای شما می گردد. شما با این روش بازاریابی از رقبای خود جلو زده و نام شرکت خود را بلند آوازه می نمایید.


پس با این تعاریف خواهیم دانست که برندینگ تنها به طراحی یک لوگو و یا یک اسم خلاصه نمی شود! بلکه این ها فقط ابزارهایی برای برندینگ هستند. در واقع برندینگ یک دانش است؛ دانش بالا بردن ارزش و اعتبار یک برند.


اگر برند شما به یک برند معتبر تبدیل شود؛ به این معنی است که افراد دوست دارند در صف استفاده کنندگان محصولات شما قرار گرفته و حتماً آن را تجربه نمایند. برند به شما کمک می کند که زمان و هزینه ای کمتر صرف تبدیل یک مشتری معمولی به یک مشتری دائمی نمایید.


از آن جا که در جوامع کنونی مدگرایی رونق بسیار دارد، انتخاب یک برند به عنوان مد می تواند سرمایه را به سرعت به سوی آن شرکت سرازیر نماید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر مشتری، یک برند را از میان دیگر برند ها برگزیند یا تصور کند که با آن به مجموعه احتیاجات خود بیشتر پاسخ می دهد، می توان گفت که آن برند در بازاریابی خود موفق شده بر رقیبان خود پیشی بگیرد.


شما اگر بخواهید در برندینگ خود موفق شوید، گاه می توانید با یک برند شریک شوید تا در رسیدن به هدفتان جلو بیفتید یا از ابزارهای دیجیتالی برای گسترش برند خود استفاده نمایید که در این جا مبحث برندینگ دیجیتال به میان خواهد آمد.


به هر حال شما برای گسترش برند خود باید دائم در فکر باز کردن جایگاه مخصوص به خود در میان رقبایتان باشید؛ از طراحی یک لوگو با رنگ و طرح متفاوت گرفته تا حتی شرکت در اعمال خیرخواهانه و انسان دوستانه می تواند برند شما را بر سر زبان ها بیندازد.

 دیجیتال مارکتینگ

برندینگ دیجیتال؛ تبلیغی موثر

در واقع برندینگ دیجیتال به صاحبان مشاغل کمک می کند تا در دنیای دیجیتالی امروز محصولات شان را به سرعت و وفور در خدمت مشتریان قرار دهند. شما با کمک برندینگ دیجیتال می توانید محصولاتتان را حتی در دورترین نقاط معرفی کرده و مشتری جذب نمایید. بسیاری از برند های معتبر از مشتریان جزئی شروع کرده و به جای کنونی شان رسیده اند.

برند و برندینگ حتی برای گسترش کسب و کارهای کوچک نیز مناسب است و برای گسترش آن ها به کمکشان می آید. شاید اگر در ابتدای کار مکانی را که برای تبلیغات برند خود انتخاب می کنید، مناسب باشد، در ادامه راه به مشکلات کمتری در بازاریابی بر خواهید خورد.


بسیار دقت کنید که توجه به عمل کردن وعده های یک برند بسیار حائز اهمیت است. در واقع یک برند با وعده های خود شناخته و متمایزمی شود و اگر وعده هایش عملی نگردد، به سرعت از دایره اذهان عمومی خارج شده و اعتماد مشتریان خود را از دست می دهد و این به معنای پایان کار تلخ یک برند است. پس در انتخاب وعده ها باید دقت بسیار به عمل آید.

 

در برندینگ دیجیتال طرف مقابل ما، مشتری و جلب او می باشد. پس در اینجا یک برند نیز باید طوری عمل کند که افراد گمان کنند با یک انسان که دارای یک سری صفات خاص است، رو به رو هستند. بدین طریق با آن برند رابطه بهتری برقرار می کنند. در واقع برندها باید به قوانین بین انسانی پایبند باشند؛ مثلاً اگر ما از یک شخص می خواهیم که در رفتار خود ثبات داشته باشد، مسلماً از یک برند نیز چنین انتظاری خواهیم داشت.


برندینگ دیجیتال کمک می کند که یک برند مانند یک انسان به نظر برسد و جایگاه آن از نظر عاطفی و احساسی در میان افراد جامعه بالا برود. هدف اصلی یک برندینگ دیجیتال این است که با ارسال پیام های دیجیتالی یا طراحی وب سایت یا ایجاد یک وبلاگ، دائماً یک برند را در معرض دید مشتریان خود قرار دهد. به هر حال برای اینکه یک برند معتبر در میان رقیبان خود پیروز میدان باشد، باید محصولات خود را به گونه ای متمایز و متفاوت از بقیه رقبا تبلیغ نماید.

گسترش اینترنت و استفاده افراد از آن، می تواند صاحبان برند را از طریق برندینگ دیجیتال کمک نماید؛ زیرا مشتریان از طریق ابزارهای دیجیتالی راحت تر و سریع تر با آن برند آشنا شده و ارتباط برقرار می کنند. البته لازم به ذکر است که مدیریت برندینگ دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر شما وب سایتی برای برند خود دارید، باید در آن پاسخگوی مشتریان خود باشید و به نقد و انتقادات و پرسش های آن ها رسیدگی کنید؛ زیرا بدون توجه به این نکات، داشتن یک وب سایت اثربخشی خود را از دست می دهد.

برندینگ و بازاریابی دیجیتال


نکته آخر اینکه ممکن است مسائلی برای مدیریت برند و بازاریابی دیجیتالی کسب و کار شما به وجود بیاید که عدم توجه به آن ممکن است شما را از رقیبانتان عقب بیندازد.