مقالات

کتاب استراتژی های بازاریابی دیجیتال - نوشته دکتر محمد رضا عبداله بیکی

کتاب استراتژی های بازاریابی دیجیتال

نویسنده : دکتر محمد رضا عبداله بیکی

 

جهت دانلود نسخه الکترونیکی کتاب " استراتژی های بازاریابی دیجیتال - نوشته دکتر محمد رضا عبداله بیکی " روی تصویر روبرو کلیک نمایید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه قدرتمند برای کسب و کارهای مختلف است تا مخاطبان و مشتریان را به دست آورند. مشتریان شما از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با مارک ها هستند و اگر از طریق سیستم های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، Instagram و Pinterest به طور مستقیم به مخاطبین خود صحبت نکنید، بازاریابی بزرگ در رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت های قابل توجهی را برای کسب و کار شما، ایجاد طرفداران برند اختصاصی و حتی رانندگی و فروش داشته باشند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی 101: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟
بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM، یک نوع از بازاریابی اینترنتی است که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی شما می شود. بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل فعالیت هایی مانند نوشتن متن و به روز رسانی تصویر، فیلم ها و سایر محتویاتی است که مخاطبان را هدایت می کند و همچنین پرداخت می شود.
رسانه های اجتماعی و بازاریابی: شروع با یک برنامه
قبل از شروع به ایجاد کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی، اهداف کسب و کار خود را در نظر بگیرید. شروع یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی بدون یک استراتژی اجتماعی در ذهن مانند سرگردانی در اطراف یک جنگل بدون نقشه - شما ممکن است سرگرم کننده، اما شما احتمالا از دست داده است.

در هنگام تعریف اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی، سؤالاتی مطرح می شود:
•    شما امیدوار هستید که از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی دست یابید؟
•    مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
•    مخاطبان هدف خود کجا هستند و چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
•    چه پیامی می خواهید با مخاطبان خود با بازاریابی رسانه های اجتماعی ارسال کنید؟
نوع کسب و کار شما باید استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را به اطلاع شما برساند.
چگونه بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما در دیدار اهداف بازاریابی شما کمک کند؟
•    بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند با تعدادی از اهداف، مانند:
•    افزایش ترافیک وب سایت
•    تبدیل ساختمانها
•    بالا بردن آگاهی نام تجاری
•    ایجاد یک هویت نام تجاری و نام تجاری مثبت
•    بهبود ارتباطات و تعامل با مخاطبان اصلی
مخاطبان شما بیشتر و بیشتر در شبکه های رسانه های اجتماعی مشغول به کار هستند، هر چه راحت تر برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیگر خود در لیست خود باشد، آسان تر خواهد بود!
بهترین نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی
آماده شروع بازاریابی در رسانه های اجتماعی هستید؟ در اینجا چند نکته برای بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که کمپین های رسانه های اجتماعی را به راه اندازند.
برنامه محتوائی رسانه های اجتماعی :همانطور که قبلا بحث شد، ساخت یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی ضروری است. تحقیقات کلید واژه و تحقیقات رقابتی را برای کمک به ایده های محتوایی که به مخاطبان مورد علاقه شما علاقه مند هستند، در نظر بگیرید. کسب و کارهای دیگر در صنعت شما چه کارهایی را برای درگیر شدن در رسانه های اجتماعی انجام می دهند؟
محتوای اجتماعی بزرگ : مطابق با سایر زمینه های بازاریابی آنلاین، محتوا هنگامی که به بازاریابی رسانه های اجتماعی می آید، عالی است. اطمینان حاصل کنید که شما به طور مرتب پست می کنید و اطلاعات واقعا ارزشمند ارائه می دهد که مشتریان ایده آل شما مفید و جالب هستند. محتوایی که در شبکه اجتماعی خود به اشتراک میگذارید میتواند شامل تصاویر رسانههای اجتماعی، فیلمها، فتوشاپ، راهنمای نحوه و موارد دیگر باشد.
یک تصویر برند پایدار : با استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار شما را قادر می سازد تصویر نام تجاری خود را در سراسر انواع مختلف سیستم عامل های رسانه های اجتماعی طراحی کنید. در حالی که هر پلت فرم دارای محیط و صدای منحصر به فرد خود است، هویت اصلی کسب و کار شما، دوستانه، سرگرم کننده و قابل اطمینان است، باید هماهنگ باشد.
رسانه های اجتماعی برای ارتقاء محتوا : بازاریابی رسانه های اجتماعی یک کانال کامل برای به اشتراک گذاری بهترین مطالب سایت و وبلاگ با خوانندگان است. هنگامی که یک پیروزی وفاداری را در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید، می توانید تمام مطالب جدید خود را ارسال کنید و مطمئن شوید خوانندگان شما می توانند موضوعات جدیدی را پیدا کنند. به علاوه، محتوای وبلاگ بزرگ به شما در ایجاد پیروان بیشتر کمک خواهد کرد. این روش شگفت انگیز است که بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی به یکدیگر سود می رسانند.
به اشتراک گذاشتن لینک های سرپرستی : با استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی یک راه عالی برای استفاده از محتویات اصلی خود منحصر به فرد برای به دست آوردن پیروان، طرفداران و طرفداران است، این نیز فرصتی برای لینک کردن به مقالات خارج نیز می باشد. اگر منابع دیگر اطلاعات مهمی و ارزشمندی را ارائه می دهند که فکر می کنید مخاطبان شما از آن لذت می برند، در مورد پیوند دادن به آنها نگران نباشید. تعویض و اتصال به منابع خارجی باعث افزایش اعتماد و قابلیت اطمینان می شود و شما حتی ممکن است برخی از لینک ها را به عقب بازگردانید.
ردیابی رقبا :همیشه اهمیت دارد که در مورد رقبا نگاهی بیندازید؛ آنها می توانند اطلاعات ارزشمندی را برای تحقیقات کلیدی و دیگر بینش های بازاریابی رسانه های اجتماعی ارائه دهند. اگر رقبای شما از یک کانال بازاریابی رسانه ای خاصی استفاده می کنند یا از تکنیک هایی که به نظر می رسد برای آنها کار می کند، با توجه به انجام یک کار مشابه، اما بهتر است!
موفقیت اندازه گیری با تجزیه و تحلیل: شما نمی توانید موفقیت راه های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بدون ردیابی داده ها تعیین کنید. گوگل آنالیز را می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی رسانه ای بزرگ استفاده کرد که به شما کمک می کند تا تکنیک های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق تر را اندازه گیری کنید و همچنین تعیین کنید که کدام استراتژی بهتر از رها کردن است. برچسب های ردیابی را به کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی اضافه کنید تا بتوانید آنها را به درستی نظارت کنید. و مطمئن باشید که از تجزیه و تحلیل در داخل هر یک از پلاتفرم های اجتماعی برای درک بیشتر از آنچه که از محتوای اجتماعی شما با مخاطبین شما بهتر است استفاده کنید.
مدیریت بحران رسانه های اجتماعی : چیزهایی که همیشه برای مارک های تجاری در رسانه های اجتماعی انجام نمی دهند. بهترین کار این است که یک کتاب در حال اجرا داشته باشید تا کارکنان شما بدانند چگونه یک snafu را اداره کنند. راهنمای ما را برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی بررسی کنید تا نمونه هایی از بدترین بلایای رسانه های اجتماعی را ببینید و همچنین راهنمایی هایی در مورد چگونگی رفتار آنها انجام دهید.
چگونه بهترین سیستم های رسانه های اجتماعی را برای بازاریابی انتخاب کنید.
در اینجا یک مرور کلی در مورد چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی بر اساس پایگاه کاربر و محیط کاربر منحصر به فرد هر پلت فرم است. سایت های مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز به رویکردهای متفاوت دارند، بنابراین یک استراتژی منحصر به فرد برای هر پلتفرم طراحی شده است.

استفاده از فیس بوک برای بازاریابی رسانه های اجتماعی

 
فضای خالی و دوستانه فیس بوک به یک استراتژی بازاریابی فعال رسانه های اجتماعی نیاز دارد. با ایجاد Facebook Business Fan Page شروع کنید. شما می خواهید توجه دقیق به طرح، به عنوان جزء بصری یک جنبه کلیدی از تجربه فیس بوک است.

فیس بوک جایی است که مردم برای تفریح و گفتگو با دوستان خود می آیند، بنابراین نور و دوستانه خود را حفظ کنید. و به یاد داشته باشید، رسیدن رسمی در فیس بوک می تواند بسیار محدود باشد، بنابراین یک استراتژی تبلیغاتی فیس بوک با هزینه ای موثر را در نظر بگیرید که می تواند تاثیر بزرگی روی حضور فیزیکی شما در آیفون باشد.

بازاریابی در اینستاگرام 

در صورت استفاده مناسب از امکانات موجود، اینستاگرام می‌تواند بستر مناسبی را برای نمایش محصولات و تبلیغات به مخاطبین هدف را با شرایط مذکور فراهم کند. ساخت تبلیغات باکیفیت و استفاده از تکنیک‌های فروش، به‌راحتی شما را قادر می‌سازد محصولات خود را از طریق اینستاگرام به فروش برسانید.
۱: امکانات رایگان اینستاگرام
پروفایل اینستاگرام
پس از ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، در قسمت بیوگرافی پروفایل، آدرس وب‌سایت و آدرس ایمیل کاری و موقعیت جغرافیایی خود را قرار دهید تا مخاطبان به‌راحتی بتوانند به وب‌سایت شما نیز دسترسی داشته باشند. از تصاویر و نوشته‌های مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید به‌گونه‌ای که به‌راحتی توسط کاربران قابل شناسایی باشد. توضیحات مناسبی را در قسمت پروفایل خود ارائه دهید که به‌صورت واضح نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد. همچنین، به‌تازگی اینستاگرام، امکان قرار دادن contact برای اکانت‌های تجاری را اضافه کرده است که از آن طریق، مخاطبان به‌صورت مستقیم با شما در ارتباط خواهند بود. از دیگر قابلیت‌های پروفایل تجاری می‌توان به گزارش‌های آماری که توسط خود اینستاگرام ارائه می‌شود، اشاره کرد. در این گزارش‌ها تعداد مشاهده شدن پست‌ها، تعداد لایک‌ها، میزان فعالیت مخاطبان در ساعات مختلف روز و روزهای مختلف هفته، دموگرافی مخاطبان و … قابل مشاهده هستند.

پست های اینستاگرامی
تصاویر و ویدئوهای جذابی را در صفحه خود قرار دهید و از این طریق کاربران را جذب کنید. همان‌طور که می‌دانید ارزش یک عکس به‌اندازه هزار کلمه است. قدرت تصاویر در خریدهای اینترنتی بسیار زیاد است، بنابراین از ایده‌های خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. به سایز و حجم تصاویر خود نیز توجه کنید. از فیلترها و ویرایش‌های مناسب استفاده کنید. باوجوداینکه تصاویر نقش مهمی در جلب نظر کاربران دارند، توضیحات تصاویر نیز باید بتوانند کاربران را تشویق کنند. توجه داشته باشید که نوشته‌ها نباید طولانی باشند. برای توضیحات طولانی از وبلاگ یا فیس‌بوک استفاده کنید.

پاسخ‌گویی در کامنت های اینستاگرامی
زمانی که کاربران برای پست‌ شما کامنت می‌گذارند، توقع دارند که پاسخ آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهید. پاسخ‌گویی مناسب باعث ایجاد اعتماد و رضایت مشتریان می‌شود و روابط بهتری بین شما و مشتریان برقرار خواهد کرد.

استوری اینستاگرامی
از قابلیت جدید اینستاگرام یعنی استوری نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، یک روز از کسب‌وکار خود را در قالب عکس یا ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای در Story قرار دهید، یا طریقه استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید. این کار باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با کسب‌وکار شما می‌شود. با توجه به اینکه اینستاگرام از الگوریتم‌های خاصی برای نمایش پست‌ها به مخاطبان استفاده می‌کند و ممکن است بسیاری از آن‌ها پست‌های شما را در اوایل صفحه خود تماشا نکنند، Story بستر قدرتمندتری برای ارتباط روزانه با مخاطبان است.

هشتگ های اینستاگرامی
برای افزایش تعداد فالوئرهای خود در اینستاگرام ، از #هشتگ‌ها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای پیدا کردن عکس موردنظر خود، از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید هشتگ‌هایی که برای جست‌وجو بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را در پست‌های خود قرار دهید. درصورتی‌که حس می‌کنید هشتگ‌هایی که در کپشن می‌نویسید باعث طولانی شدن کپشن می‌شود، می‌توانید هشتگ‌ها را در کامنت‌ها بنویسید.

مسابقات اینستاگرامی
بودجه‌ای را برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال، از مخاطبین خود بخواهید زیر یک پست به‌خصوص، ۳ نفر از دوستانشان را تگ کنند و از بین افرادی که این کار را کرده‌اند، قرعه‌کشی کنید. از این طریق علاوه برجذب مخاطبین جدید، مشتریان قبلی خود را نیز به فعالیت وادار می‌کنید. همچنین، از پیشنهادهای ویژه مانند تخفیف‌ها برای تشویق مشتریان به خرید، استفاده کنید.

۲: اسپانسرینگ اینستاگرام یا Sponsored Ads
 امکان قرار دادن لینک عکس محصولات به صفحه وب‌سایت، ویژگی جدیدی است که اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدش منتشر کرده است و به تبلیغ‌دهندگان امکان خرید این امکان را می‌دهد. تعداد محدودی از برندها از این ویژگی بهره می‌برند. اگر برای اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به کمک نیاز دارید، تپسل باتجربه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای برندهای بزرگی مثل ایرانسل، می‌تواند به شما در این امر یاری دهد. کافی است با تپسل تماس بگیرید و نیاز SMM خود را مطرح کنید تا از مشاوره کارشناسان آن استفاده کنید.

۳: استفاده از اینفلوئنسر ها  
افرادی که در اینستاگرام دارای دنبال‌کنندگان (فالوئرها) زیادی هستند، اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که تبلیغات انجام‌شده توسط این افراد بیشتر موردتوجه مردم قرار می‌گیرد و مانند سایر روش‌های تبلیغات آزاردهنده نیستند. این پست‌ها اغلب به شیوه‌ای خلاقانه و گاهی با زبانی طنزگونه انتشار می‌یابند. روش انجام آن به این صورت است که با پرداخت پول به این افراد، آن‌ها یک پست تبلیغاتی از کسب‌وکار شما در اینستاگرام خود قرار می‌دهند و آدرس اینستاگرام شما را در نوشته خود ذکر می‌کنند (mention) یا در عکس تگ می‌کنند. البته روش‌های استفاده از این راهکار پرمخاطب امروز در بازار ایران، به این توضیح کوتاه محدود نمی‌شود.  

استفاده از Google+ برای بازاریابی رسانه های اجتماعی

+ Google صحنه را به عنوان یک رقیب فیس بوک وارد کرد، اما اکنون مخاطبان بیشتری را در اختیار دارد. این کار برای همه کار نخواهد کرد، اما برخی از جوامع در Google+ بسیار فعال هستند.
در + Google میتوانید عکسها، ویدیوها، پیوندها را آپلود کرده و به اشتراک بگذارید و تمام موارد + 1 را مشاهده کنید. همچنین از حلقههای Google+ استفاده کنید، که به شما امکان میدهد پیوندهای خود را به گروههای کوچکتر تقسیم کنید، به شما اجازه میدهد اطلاعات را با برخی از پیروان به اشتراک بگذارید و دیگران را محدود نکنید. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید یک حلقه "فوق العاده فن" ایجاد کنید و تخفیف ویژه و پیشنهادات انحصاری را فقط با آن گروه به اشتراک بگذارید.
توجه داشته باشید که گوگل برنامه های خود را برای بازنشستگی + Google اعلام کرده است، بنابراین برنامه ریزی کنید!
با استفاده از Pinterest برای بازاریابی رسانه های اجتماعی

Pinterest یکی از سریعترین رویکردهای بازاریابی رسانه های اجتماعی است. پلت فرم تصویر متمرکز Pinterest برای خرده فروشی ایده آل است، اما هر کسی می تواند از استفاده از Pinterest برای اهداف رسانه های اجتماعی یا تبلیغات فروش رانندگی سود ببرد.

Pinterest به کسب و کار اجازه می دهد تا ارائه محصولات خود را به نمایش در حالی که در حال توسعه شخصیت های برند با چشم انداز، منحصر به فرد pinboard. هنگام توسعه استراتژی Pinterest خود، به یاد داشته باشید که مخاطبان اصلی شبکه اجتماعی، زن هستند. اگر این خصوصیات شماست، شما نیاز به حضور در Pinterest دارید!
راهنمای بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر
به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای رسانه های اجتماعی در بازاریابی؟ دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده از آن برای کسب و کار شما.
تبلیغات اجتماعی 101 - از دانشگاه PPC دیدن کنید تا همه چیز را که شما باید در مورد تبلیغات در رسانه های اجتماعی بدانید یاد بگیرید.
کلید واژه های کلیدی مرتبط با رسانه های اجتماعی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است.
13 بهترین مدرک بازاریابی رسانه های اجتماعی ما - بهترین بهترین ها!
آیا تبلیغات فیس بوک کار می کند؟ - یاد بگیرید چگونه تبلیغات تبلیغات فیس بوک، و چرا.
5 دلیل تبلیغ در فیس بوک - اگر از تبلیغات فیس بوک استفاده نمی کنید، باید. به همین دلیل است!
راهنمای Ridiculously عالی برای بازاریابی فیس بوک - برای تبلیغات پیشرفته فیس بوک. یاد بگیرید چگونه مخاطبان گمشده را بازپس گیرید و آنها را ببندید!
راهنمای کارشناسان تحقیق کلمات کلیدی برای رسانه های اجتماعی - در مورد چگونگی انجام برنده شدن در تحقیقات کلیدی برای کمپین های مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی یاد بگیرید.

خواندن 1899 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « بازاریابی درونگرا استراتژی محتوا »

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.