مقالات

کتاب استراتژی های بازاریابی دیجیتال - نوشته دکتر محمد رضا عبداله بیکی

کتاب استراتژی های بازاریابی دیجیتال

نویسنده : دکتر محمد رضا عبداله بیکی

 

جهت دانلود نسخه الکترونیکی کتاب " استراتژی های بازاریابی دیجیتال - نوشته دکتر محمد رضا عبداله بیکی " روی تصویر روبرو کلیک نمایید.

PPC چیست؟ مبانی بازاریابی پرداخت با هر کلیک (PPC) را یاد بگیرید.
PPC چیست؟
PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است، یک مدل بازاریابی اینترنتی که در آن تبلیغ کنندگان هر زمان که یکی از تبلیغاتشان را کلیک می کنند هزینه پرداخت می کنند. اساسا، این یک راه برای خرید بازدیدکننده از سایت شما است، نه تلاش برای "کسب" آن بازدیدکننده های ارگانیک.

استراتژی محتوا بر برنامه ریزی، ایجاد، تحویل و مدیریت محتوا تمرکز دارد. محتوای نه تنها شامل کلمات در صفحه است بلکه تصاویر و چند رسانه ای که مورد استفاده قرار می گیرند. حصول اطمینان از داشتن محتوای مفید و قابل استفاده، که به خوبی ساخت یافته است و به آسانی قابل شناسایی است، برای بهبود تجربه کاربر وب سایت حیاتی است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه قدرتمند برای کسب و کارهای مختلف است تا مخاطبان و مشتریان را به دست آورند. مشتریان شما از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با مارک ها هستند و اگر از طریق سیستم های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، Instagram و Pinterest به طور مستقیم به مخاطبین خود صحبت نکنید، بازاریابی بزرگ در رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت های قابل توجهی را برای کسب و کار شما، ایجاد طرفداران برند اختصاصی و حتی رانندگی و فروش داشته باشند.

بازاریابی ورودی یا درونگرا چیست؟
بازاریابی ورودی یک روش بازاریابی است که برای جلب بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه در عوض بیرون آوردن یک نام تجاری، محصول یا خدمات به مشتریان به منظور ایجاد رهبران و مشتریان طراحی شده است.
با توجه به بازاریابی دیجیتال، این به معنای استفاده از ترکیبی از کانال های بازاریابی است که معمولا بازاریابی محتوا، جستجوگرها و رسانه های اجتماعی را در راه های خلاقانه برای جلب توجه مردم قرار می دهد. هدف از مبارزات بازاریابی موفق در ورودی است افزایش دسترسی و ترافیک با کیفیت، تعامل و تبدیل با استفاده از رسانه های به دست آمده و متعلق به آن است.

بازاریابی محتوا چیست؟|content marketing
محتوای مفید ، باید در هسته بازاریابی شما باشد.
بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر روی ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و نگهداری یک مخاطب به طور مشخص تعریف شده - و در نهایت، برای هدایت مشتری سودآور است.
به جای کاوش محصولات یا خدمات خود، محتوای و اطلاعات واقعا مرتبط و مفید خود را به چشم انداز و مشتریان خود ارائه می کنید تا به آنها در حل مسائل خود کمک کنید.
بازاریابی محتوا توسط مارک های پیشرو استفاده می شود.

بازاریابی جستجو در فرآیند به دست آوردن ترافیک و دید از موتورهای جستجو از طریق تلاش های پرداخت شده و بدون پرداخت هزینه است.

اگر صاحب وب لاگ و یا وب سایت هستید حتما عبارت SEO یا بهینه سازی موتور جستجو به گوشتان خورده است. SEO به مجموعه تغییرات جزئی در صفحات وب گفته می شود که باعث درک بهتر موتورهای جستجو از محتوای وب سایت ها و جمع آوری بهتر اطلاعات آنها می شود. در واقع SEO باعث گردآوری درست اطلاعات موجود در وب سایت و در نتیجه جذب بیشتر مخاطب از طریق موتورهای جستجو می شود. این روزها موسسه و شرکت های مختلفی بابت بهینه کردن وب سایت ها درآمدهای قابل توجهی بدست می آورند. در این مقاله که در بخش های مختلف منتشر خواهد شد روش های صحیح SEO را یاد خواهید گرفت.

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.مشتریان این روزها به تبلیغات مستقیم به ویژه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها بدبین شده اند و برای انتخاب کمتر سراغ محتوای اینگونه تبلیغات می‌روند.بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری از بازار از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند و حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر است.دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه های تعامل با مشتریان استفاده می کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم می‌آورد.به کمک دیجیتال مارکتینگ و تنها با چند کلیک می توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد از این رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل شده است.

بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابیست که در آن، از ابزارها و رسانههای آنلاین استفاده میکنند.

در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه اندازی کسب و کار، مهم ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول صاحبان مشاغل به آن می پردازند و به این فرآیند در اصطلاح، "بازاریابی" گفته می شود. امّا امروزه دیگر کسب و کارها کم کم جنبه سنتی خود را از دست داده اند. با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند و حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی را نیز می طلبد. در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی را بازاریابی اینترنتی می گویند.

بازاریابی اینترنتی نیز همانند بازاریابی سنتی باید توسط بازاریابان اینترنتی صورت بگیرد. شما در راه می توانید از آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید. "امپریال" یکی از بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی است که آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای مختلف است.

مدل شبکه osi

OSI مخفف Open Systems Interconnection است. این استاندارد در سال 1974 توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) توسعه یافته است. معماری 7 لایه با هر لایه دارای قابلیت های خاصی برای انجام است. تمام این 7 لایه به طور مشترک برای انتقال داده ها از یک شخص به دیگری در سراسر جهان کار می کنند.

1. لایه فیزیکی (لایه 1):

پایین ترین لایه مدل مرجع OSI لایه فیزیکی است. این مسئول ارتباط واقعی فیزیکی بین دستگاه ها است. لایه فیزیکی حاوی اطلاعات در قالب بیت است. این مسئول ارتباط واقعی فیزیکی بین دستگاه ها است. هنگام دریافت داده ها، این لایه سیگنال دریافت شده را دریافت می کند و آن را به 0s و 1s تبدیل می کند و آنها را به لایه پیوند داده ارسال می کند که قاب پشت با هم قرار می گیرد.

توابع لایه فیزیکی عبارتند از:

صفحه1 از2